Nivel avansat

CURS NIVEL AVANSAT

Nivelul avansat de formare este cursul nostru principal, este sămânța, inima cursurilor noastre. Pe când prin nivelul de bază cursanții fac cunoștință cu metoda și prin acesta cu ei înșiși, nivelul avansat reprezintă o adevărată scufundare în munca cu constelațiile fenomenologice, acoperă toate aspectele legatea de munca cu constelații și de consultanță, acoperind întregul spectru al acestei metode.

  • Cursanții pot crește psihic și spiritual în munca cu constelațiile, iar ca urmare a maturizării, a învățării și a practicării în timpul cursului se poate dezvolta atitudinea fenomenologică, care caracterizează atât viața personală, cât și cea profesională a facilitatorului de constelații.
  • În timpul cursului principal poate să se consolideze atitudinea de ”adult” în calitatea de facilitator, care în loc de drame preferă recunoașterea și insightul, considerând acestea o mișcare a sufletului care promovează dezvoltarea conștiinței și conexiunea cu inima.
  • În loc de tehnici și dezvoltarea abilităților lucrăm intens cu inima și cu conștiința.
  • Prin psihoterapie înțelegem sensul original al cuvântului, terapie a psyche-ului, terapia sufletului, a omului ca ființă naturală și completă.
  • În loc să învățăm pe de rost și să bifăm teorii seci ne uităm la modul în care diferitele curente spirituale, psihologice și filosofice, precum și mediul geografic, istoric și social ne-au influențat viața individuală și colectivă aici, între Est și Vest, Nord și Sud, între cer și pământ, precum și la cum se manifestă prezentul nostru la punctul de întălnire dintre trecut și prezent.
  • Cei care termină cursul principal pot folosi metoda atât în ședințe individuale de consiliere și terapie cât și în constelații de grup.

Pregătirea principală se desfășoară într-un cadru de doi ani într-un grup închis, și pe lângă cei care au terminat cursul de bază îi așteptăm și pe acei terapeuți, consilieri de dezvoltare personală și facilitatori de constelații familiale cu experiență care au participat la cel puțin două module din cursul de bază.

 

Structura cursului

Cursul principal constă într-un total din 35 de zile, de șapte ori un modul de patru zile și o academie de vară.

Structura modulelor: ziua 1. este zi de introducere condusă de Edó Gergely; zilele 2-4 sunt conduse ori tot de Edó Gergely, ori de un profesor invitat. Fiecare modul oferă posibilitatea de a pune întrebări teoretice, profesionale, individuale și generale, de a discuta despre cele experimentate în exerciții de grup mic, de a reflecta asupra propriilor procese.

Profesori invitați: Dr. Wilfried Nelles, Malte Nelles, Thomas Geßner, Bettina Schneebeli, Ruedi Eggerschwiler

Cei care termină cursul de formare primesc diplomă recunoscută de Nelles Institut din Germania: PIV – procesul de integrare a vieții, psihologie fenomenologică și muncă cu constelații, nivel avansat.

 

DATELE MODULELOR 2024 – 2025

 

2024
29.08. – 01.09.  Modulul I:  Introducere în cursul principal / Sunt baza / Copilul în pântec și conștiința unității simbiotice / PIV: treapta 1. (Edó Gergely)

17.10 – 20.10. Modulul II.: Sunt conexiunea / Adultul tânăr și conștiința conexiunii / PIV: treapta 4. (Malte Nelles)

12.12 – 15.12. Modulul III: Sunt coloana vertebrală / Copilăria și conștiința de grup / PIV: treapta 2.  (Edó Gergely)

 

2025

20.02 – 23.02. Modulul IV: Sunt cunoașterea / Adultul matur și conștiința spiritului / PIV: treapta 5. | Sunt întregul / Bătrânețea și conștiința întregului / PIV: treapta 6.  | Sunt totul / Conștiința nimicului, respectiv al totului și moartea / PIV: treapta 7. (Dr.Wilfried Nelles)

15.05 – 18.05. Modulul V: Sunt ceea ce sunt / Adolescența și conștiința lui eu / PIV: treapta 3.  (Edó Gergely)

27.06 – 05.07. Academia de vară (Edó Gergely, Bettina Schneebeli, Ruedi Eggerschwiler)

18.09 – 21.09. Modulul VI: Sunt ghidată / Istoria, prezentul și potențialul de evoluție al muncii cu constelații (Edó Gergely)

11.12 – 14.12. Modulul VII: Sunt viața/ Terapia, fenomenologia și spiritualitatea (Thomas Geßner)

 

Orarul modulelor:

Joi-sâmb: 10.00 – 18.00, Dum: 10.00 – 15.00

Prețul cursului

Prețul cursului este 3000 €, pentru cei care au terminat formarea de bază 2800 € (plata se face în lei, la cursul valutar al zilei).

Plata este posibilă în 6 rate:

  1. Rata de înregistrare la curs: 750 €; pentru cei care au terminat cursul de formare de bază 550 € (în 3 zile de la data înregistrării)
  2. Rata 450 € până în 2 septembrie, 2024,
  3. Rata 450 € până în 31 decembrie, 2024
  4. Rata 450 € până în 30 aprilie, 2025
  5. Rata 450 € până în 31 august, 2025
  6. Rata 450 € până în 1 decembrie, 2025

Pentru că numărul locurilor este limitat, 25 de locuri, recomandăm înregistrarea în timp la curs și prin achitarea taxei de înregistrare asigurarea locului. În cazul în care în 3 zile de la înregistrare plata nu este efectuată anulăm rezervarea și eliberăm locul rezervat.

Dacă cuiva plata în ratele mai sus menționate nu i se potrivește, să îmi scrie în privat și încercăm să găsim metoda de plată potrivită pentru toată lumea.

Plata se face în contul CENTRUL CASA EDO S.R.L. în cazul în care transferul se face dintr-un cont din România:
CENTRUL CASA EDO S.R.L.
RO07BTRLRONCRT0CG6828401
Banca Transilvania

În contul de mai jos dacă se face dintr-un cont din afara țării:

CENTRUL CASA EDO S.R.L.

Eur: RO51BTRLEURCRT0CG6828401

Banca Transilvania

SWIFT BTRLRO22

Dacă te interesează seminariile și cursurile ținute de Wilfried Nelles și Malte Nelles, găsești informații despre date, locații și preț la:

www.nellesinstitut.de

Locația cursului

Cluj-Napoca în Casa Libertății Religioase
Str. 21. Decembrie nr 14, Cluj Napoca

 

Modulul I: 

Introducere în cursul principal / Sunt baza / Copilul în pântec și conștiința unității simbiotice / PIV: treapta 1.

Gergely Edó

  • Treptele conștiinței și etapele vieții
  • Evoluția conștiinței individuale și colective
  • Viața ca proces personal și impersonal
  • Psihologia ca parte din științele naturii, psihologia ca știință a sufletului
  • Relația copilului prenatal cu lumea 1: Conștiința unității simbiotice
  • Relația copilului prenatal cu lumea 2: Rezonanță și percepție
  • Nașterea ca o schimbare a lumii, poarta vieții
  • Trauma, ca trecutul uitat – Trauma prenatală și natală (T. Geßner)
  • Potențialul individual– unicitate și esență personală
  • Potențialul și mediul (Mate Gábor)
  • De la fuziune până la faza postuterană (K.Wilber)

 

Modulul II: Sunt conexiunea / Adultul tânăr și conștiința conexiunii / PIV: treapta 4.

Malte Nelles

  • A crește peste spiritul timpului
  • Nașterea spirituală: Adulția, ca ieșire în viața deschisă
  • A fi singur și a fi împreună cu alții
  • Teoria și problema conștiinței de sine (Selbst) (C.G. Jung)
  • De la conștiința lui eu la conștiința sinelui (eu – sinele  – individualizare)
  • Iubirea adultă ca iubirea realității
  • Introducere în psihologia și în atitudinea fenomenologică
  • Sex, dragoste și parteneriat în relația de cuplu
  • Diferite fenomene în viața cuplului: relații în afara relației, divorț, conflicte
  • A deveni părinte, sau un nou atașament de viață
  • Conexiune, responsabilitate și libertate
  • Dinamicile în familii (Familii patchwork, parentificare, adopție, etc.)

Participanții la curs își pot aduce și partenerul pentru o zi a acestui modul. Mai multe detalii în legătură cu acesta vă vom da înainte de modul.

 

Modulul III: Sunt coloana vertebrală / Copilăria și conștiința de grup / PIV: treapta 2.  

Edó  Gergely

  • Familia ca al doilea pântec
  • „Cele două vieți ale copilului” (J.Hillman)
  • Conștientizare și reflecție – cum învață bebelușii și copiii (J. Holt)
  • Conștiința de grup: Sinele copilăresc, apartenența și conștiința copilărească
  • Unitate – separație – conexiune
  • Relația copilului cu lumea: emoție + percepție
  • Modul de viață la nivelul conștiinței de grup: credință, poruncă și supunere
  • Instituțiile conștiinței de grup: bisericile, monarchia, autoritățile oficiale
  • Realitatea copilului și nevroza adultului
  • Constelațiile familiale și procesul de integrare a vieții – Diferențe și asemănări

 

Modulul IV: Sunt cunoașterea / Adultul matur și conștiința spiritului / PIV: treapta 5. | Sunt întregul / Bătrânețea și conștiința întregului / PIV: treapta 6.  | Sunt totul / Conștiința nimicului, respectiv al totului și moartea / PIV: treapta 7.

Dr. Wilfried Nelles

  • Menopauza – De la reproducerea fizică la reproducerea spirituală
  • Natura și spiritul, biologia și psihologia
  • Îmbătrânirea ca dilatare
  • Relația cu lumea în conștiința spiritului: Vedere (gândire + emoție + percepție)
  • Terapia ca iubire
  • Când copii nu mai locuiesc acasă – Relația de cuplu matură și dragostea
  • Relația cu părinții bătrâni
  • Spiritualitate (corp și suflet)
  • Înțelepciune: În armonie cu creația
  • Polaritate și unitate
  • Moartea și dragostea
  • „Iluminarea“

 

Modulul V: Sunt ceea ce sunt / Adolescența și conștiința lui eu / PIV: treapta 3.

Edó Gergely

  • Tinerețea, ca naștere în adulție
  • Conștiința lui eu: autodeterminare și autonomie
  • Relația cu lumea în conștiința lui eu: Gândire (+ emoție + percepție)
  • NU spre părinți
  • Puterea sexualității
  • Modul de viață la nivelul conștiinței lui eu: revoltă, luptă, experiență, autocunoaștere
  • Conflictul de bază al tânărului: libertate, dependență și realizare de sine (Máté Gábor)
  • Armura de caracter și măștile – sau: O bună protecție a sinelui
  • Instituțiile la nivelul de conștiință al eului: știință, democrație, stat de drept, capitalism
  • Tinerețea ca spiritul colectiv al timpului
  • Criză și inițiere
  • Nevroză: copilul spiritului timpului
  • Simptomele ca căutare de echilibru interior între apartenență și libertate

 

Modulul VI: Sunt ghidată / Istoria, prezentul și potențialul de evoluție al muncii cu constelațiile

Edó Gergely

  • Constelațiile familiale și legile iubirii (B. Hellinger)
  • Atitudinea facilitatorului de constelații: a conduce sau a fi condus
  • Limitele muncii cu constelațiile și potențialul acesteia
  • Integrabilitatea muncii cu constelațiile în psihoterapie și în domeniul coachingului
  • Diferitele forme ale constelației individuale: cu hârtii, cu figurine, cu obiecte etc.
  • Dinamicile familiilor și ale altor sisteme
  • Câmpul morfogenetic și patternurile transgeneraționale (R. Sheldrake)
  • Ce vindecă în terapie? (W.Giegerich)
  • Rezonanța, conexiunea noastră reușită sau nereușită cu lumea (H.Rosa)
  • AI – ”Terapeutul” viitorului (Y.N. Harari)

 

Modulul VII: Sunt viața/ Terapia, fenomenologia și spiritualitatea

Thomas Geßner

  • Trecutul care devine trecut (B.Hellinger)
  • Sunt un răspuns la chemarea vieții (W. Nelles)
  • De la refuzarea terapiei prin dependența de terapii până la viață
  • “A greși este un lucru uman” – greșeală și infailibilitate în terapie
  • Atitudinea fenomenologică de zi cu zi
  • Viața privată și viața profesionalaă
  • Spiritualitatea și viața de zi cu zi
  • Momentul de închidere al cursului